poniedziałek, 21 listopada 2011

Alex Kava: "Dotyk zła"

Autor: Po drugiej stronie... dnia listopada 21, 2011

Autor: Alex Kava
Tytuł: "Dotyk zła"
Wydawnictwo: Mira
Stron: 512




Wprost nie mogę się napatrzyć na okładkę „Dotyku zła” A. Kavy - urzeka mnie zdecydowanie bardziej niż jej pierwsza polska odsłona. Metaliczny kolor łańcuszka z krzyżykiem znakomicie współgra z ośnieżonym, biało-niebieskim tłem twardej okładki. I jeszcze te delikatne krople krwi i wyraźne, ostre nagłówki. Kiedy dostałam książkę i zaczęłam ją czytać liczyłam na świetną lekturę i nie zawiodłam się.

W więzieniu stanowym w Nebrasce na wykonanie wyroku śmierci czeka skazaniec, proszący o ostatnią spowiedź. Niezachwianie przekonuje, że dopuścił się tylko jednego z trzech brutalnych, zarzucanych mu morderstw na małych chłopcach. Mężczyzna zostaje stracony, ale kilka miesięcy po jego śmierci seryjny zabójca znów uderza – porywa chłopca, a później podrzuca jego martwe ciało, z wyciętym „X” na piersi. Wkrótce znika kolejne dziecko… Sprawa trafia w ręce początkującego szeryfa, Nicka Morelli i agentki specjalnej FBI Maggie O’Dell, tworzącej profile psychologiczne przestępców. Ten duet będzie musiał stoczyć dramatyczną walkę z czasem, gdyż morderca nie zamierza przerywać swojego krwawego rytuału.

Thriller czyta się jednym tchem. Często sięgając po książki traktujące o mordercach czuję lekką obawę, gdyż mam słabe nerwy, jednak czasem warto zaryzykować, jak w tym przypadku. Kava nie omija brutalnych opisów – mamy tu m.in. sceny sekcji zwłok, skrupulatnie opisujące stan martwego ciała czy opis pierwszego kontaktu z ciałem, które niezwykle silnie przeżywa młody szeryf. Jednak nie są to puste, mechaniczne opisy – dzięki ukazaniu odczuć bohaterów i ich lęków, czytelnik także czuje się pewniej. Zabójstwo dziecka w swojej istocie dodatkowo stanowi trudny temat, tym większa mobilizacja władz miasta w akcji schwytania mordercy. Rozprzestrzeniające się zło i koszmary przeplatają się jednak ze słodką chemią, jakiej ofiarą padają szeryf i agentka. Ich flirt i walka rozumu z pożądaniem dodają powieści pikanterii i sprawiają, że ja, jako kobieta, czułam się całkowicie usatysfakcjonowana podczas lektury tej mrożącej krew w żyłach historii, odnajdując coś dla siebie.


Dużym plusem tej powieści są dopracowane portrety psychologiczne postaci. Każdy z bohaterów jest indywidualny, ma określony charakter i daje swój wkład w sprawę. Chociaż autorka od samego początku sugeruje nam, kto może być zabójcą, przedstawiając czasem wydarzenia z jego punktu widzenia, kładąc nacisk na pewne cechy jego charakteru czy ubioru, to jednak tropy się zapętlają i aż do końca powieści nie możemy jednoznacznie ocenić kto jest kim. Ja sama miałam trzy typy, rozwiązanie nie zaskoczyło mnie aż tak bardzo, jednak podziwiam pisarkę, że udało jej się tak pogrywać z czytelnikiem. Kava przedstawiała także motywację mordercy, wydarzenia z jego przeszłości, które ukształtowały go i naznaczyły na całe życie. Myślę, że to bardzo ważne w powieściach tego typu – wykazanie skąd bierze się w człowieku tyle zła.

„Dotyk zła” to pierwsza z trylogii opowieści o młodej agentce FBI. W dalszych częściach będziemy mogli znów przyglądać się bystrej i atrakcyjnej O’Dell, starającej się rozwikłać najtrudniejsze sprawy. Mimo, że bohaterka na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie kruchej, delikatnej kobiety, tak naprawdę wykazuje się niezwykła odwagą i zapalczywością w swojej pracy. Na pewno sięgnę po kolejne tomy, myślę, że muszą być równie dobre.

Książkę polecam wszystkim, którzy lubią napięcie, grozę i emocje. Jest przeznaczona zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet – można w niej odnaleźć chłodny, cyniczny świat gliniarzy, walkę z bestialstwem, a także gorący romans. Czyta się szybko, z zapartym tchem, a jedno wydarzenie goni drugie. Polecam!

Ocena 5/6


Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Harlequin & Mira


21 komentarze:

Nika on 21 listopada 2011 12:33 pisze...

Gdyby nie Twój opis okładki, pewnie nawet nie zwróciłabym na nią uwagi - w pomniejszeniu niektóre szczegóły nie rzucają się tak bardzo w oczy. Książkę mam w planach, już nie mogę się doczekać ;)

pesymistka13 on 21 listopada 2011 12:48 pisze...

uwielbiam tego autora:) też pochłaniam, bo niestety nie da się zostawić tego na później. Tej jeszcze niestety nie czytałam.

kasandra_85 on 21 listopada 2011 13:04 pisze...

I ja pokochałam Kavę i nie mogę się doczekać kolejnych książek:). A "Dotyk zła" podobnie jak Ty, również polecam. Pozdrawiam!!

Anonimowy pisze...

Nigdy nie czytałam książek tego autora ale może kiedyś...

kamyk on 21 listopada 2011 14:57 pisze...

Słyszałam o tej autorce wiele dobrego, więc myślę, że najwyższy czas po nią sięgnąć - w szczególności, że na półce czeka na mnie "Łowca dusz" ;)

Unknown on 21 listopada 2011 15:57 pisze...

Jedna książka tej autorki czeka u mnie na półce, więc jeśli styl pisania tej autorki przypadnie mi do gustu to z chęcią sięgnę i po "Dotyk zła" ;)

natula on 21 listopada 2011 17:03 pisze...

Lubię napięcie, emocje i grozę, więc nie mogę sobie odpuścić tej książki :)

Patrycja on 21 listopada 2011 17:04 pisze...

Słyszałam o książce i mimo awersji do tego typu książek tą mnie zainteresowałaś, pozdrawiam,
Pati

Edyta on 21 listopada 2011 17:18 pisze...

Może za jakiś czas...

Cyrysia on 21 listopada 2011 18:47 pisze...

Okładka rzeczywiście jest nieziemska. Bardzo mi się podoba. Szkoda, że już mam tę książkę, tylko w wersji starszej.

Eta on 21 listopada 2011 19:14 pisze...

Chyba zacznę szukać w bibliotece ;)
A propos brutalnych opisów - "Milczenie owiec" mnie w tym kierunku trochę wyszkoliło... Więc myślę, że i z tym dam radę. :)

Weronika on 21 listopada 2011 21:42 pisze...

Zabieram się za szukanie. Książka zapowiada się świetnie i już jest dopisana do listy:)

motherless on 21 listopada 2011 22:04 pisze...

Łaknę obecnie takich książkowych klimatów, więc kto wie, kto wie... :)

Klaudia on 21 listopada 2011 23:20 pisze...

Twórczość Kavy przyciąga mnie jak napój, z którym kojarzy mi się to nazwisko. Na pewno wreszcie coś przeczytam :D

Dominika S. on 22 listopada 2011 05:18 pisze...

Bardzo się cieszę, że pojawiło się wznowienie tej książki. OD dawna chciałam przeczytać pierwszą pozycję z serii, ale nigdzie nie mogłam dostać "Dotyku zła". Teraz na pewno po książkę sięgnę :)

Fuzja on 22 listopada 2011 12:54 pisze...

Bardzo mnie zainteresowałaś tą powieścią, chociaż wcześniej nie miałam kontaktu z tą pisarką to jednak, wpadały mi w oczy tytuły jej książek a tego z pewnością poszukam ;)

Aneta on 22 listopada 2011 13:54 pisze...

Nie znam jeszcze tych książek, ale okładki mają piękne, dopracowane, a recenzje mnie kuszą do zakupu :)

Aneta on 22 listopada 2011 13:56 pisze...

To mial być komentarz do "Niepokoju"

Hordubal on 22 listopada 2011 15:00 pisze...

Planuję także przeczytać te książki.Pozdrawiam

Po drugiej stronie... on 22 listopada 2011 15:11 pisze...

Aneta => często ktoś się myli :P niestety nie umiem zmienić, by ole dla komentarzy było pod notką :/ jakiś sztywny ten szablon :>

Irena Bujak on 23 listopada 2011 23:47 pisze...

Uwielbiam jej książki. Zaczęłam od Kolekcjonera, ale teraz staram się czytać po kolei ;)

Prześlij komentarz

 

Po drugiej stronie... Copyright © 2014 Dostosowanie szablonu Salomon