poniedziałek, 1 września 2014

Michał Witkowski: "Drwal"

Autor: Po drugiej stronie... dnia września 01, 2014
 


Autor: Michał Witkowski
Tytuł: "Drwal"
Wydawnictwo: Świat Książki
Stron: 446

 


Choć doceniam naprawdę wysmakowany styl Witkowskiego, jego trafne spostrzeżenia na temat tendencji współczesnego świata, dowcip i brak zahamowań, to jednak nominowany do literackiej Nagrody Nike „Drwal” mnie nie porwał ani trochę. Było nawet dobrze, mniej więcej do połowy, później książka dłużyła mi się niemiłosiernie, i nawet przeleżała kilka dni, zanim wróciłam znów do niej, by jednak dokończyć.

W założeniu miał to być kryminał. Mamy tu głównego bohatera – Michała, pisarza, który przyjeżdża do chatki drwala, umiejscowionej gdzieś z dala od zgiełku miasta, w sercu lasu. Pisarz-homoseksualista szuka tam tematu do następnej książki. Wszelkie podobieństwa między postacią a autorem zamierzone :) Wkrótce nasz pisarz znajduje się w samym centrum intrygi sprzed lat. Leśniczówka skrywa niejedną tajemnicę.

Nie mam zbyt wiele do powiedzenia na temat tej prozy. Doceniam grę z konwencją, autoironię i chłodną ocenę polskiej rzeczywistości, ale to książka kompletnie nie w moich klimatach. Nie przykuła mojej uwagi, nie przyciągnęła. Jak na kryminał – nie trzyma w napięciu. Tak naprawdę trudno włożyć tę powieść w jakieś ramki. Inna, po prostu. Wychodzę jednak z założenia, że Witkowski jest na tyle głośną, docenianą, a przede wszystkim kontrowersyjną osobą, że wypada choć troszkę liznąć jego twórczości.

2 komentarze:

kulturalnie on 1 września 2014 18:05 pisze...

Ha! Ja do tej pory nie mogę przyzwyczaić się do Witkowskiego-kryminalisty ;) A czytałaś "Zbrodniarza i dziewczynę"?
Pozdrawiam, Magda :)

milla on 1 września 2014 23:38 pisze...

Mnie "Drwal" bardzo się podobał, książka idealnie wpisała się w mój gust.

Prześlij komentarz

 

Po drugiej stronie... Copyright © 2014 Dostosowanie szablonu Salomon