wtorek, 23 września 2014

Jessica Warman: "Pomiędzy światami"

Autor: Po drugiej stronie... dnia września 23, 2014
 

Autor: Jessica Warman 
Tytuł: "Pomiędzy światami" 
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka 
Stron: 448

Taka młodzieżówka - ani zła, ani specjalnie wybitna. Właściwie miałam wrażenie, że gdzieś już widziałam podobny pomysł – inna książka? Film? Nie umiem dociec. Mimo wszystko jednak lekka lektura, która szybko się czyta, ma jakieś sensowne przesłanie i elementy zaskoczenia (nawet jeśli domyślamy się wszystkiego troszkę szybciej niż bohaterka).

Główna bohaterka umiera. Znajduje swoje ciało, obserwuje jak odnajdują je przyjaciele, z którymi dopiero co świętowała swoje urodziny. Trafia do świata pomiędzy – jest uwięziona na Ziemi, nie wiedząc do końca dlaczego. Towarzyszy jej kolega ze szkoły, który zginął rok wcześniej. Właściwie tych dwoje nie łączy nic, poza tym że Elizabeth należała do paczki najpopularniejszych licealistów, a Aleks za życia trzymał się z boku, poniżany przez takich jak ona. Pozostawieni bez możliwości wyboru, współistnieją razem, zaglądając we własne wspomnienia, ucząc się od siebie i szukając mordercy dziewczyny...

To jeden z tych tytułów, który szybko wyleci mi z głowy, ale nie oczekiwałam po książce niczego specjalnego. Myślę, że może się podobać, choć bywa przewidywalna i trochę sztampowa. Czytaliście, macie podobne odczucia?


6 komentarze:

Taki jest świat on 23 września 2014 19:38 pisze...

Nie czytałam, ale czasem dla relaksu można skorzystać z takiej lektury :)

Książkowe przesłania on 23 września 2014 20:44 pisze...

Nie czytałam, ale od czasu do czasu lubię zajrzeć do książek o podobnej tematyce. Właściwie uwielbiam wszystko, co jest związane z duchami i światem "pomiędzy" :)
Pozdrawiam!

Agnieszka on 23 września 2014 21:33 pisze...

Jak piszesz kolejna młodzieżówka to przyznam, że nie mam najmniejszej ochoty zabierać się za lekturę :) Tym bardziej, że sama mam wrażenie, że to już kiedyś było.

Tirindeth on 23 września 2014 22:27 pisze...

Oj nie, tym razem podziękuję - już mnie takie sztampowe młodzieżówki nie ciekawią :/

Alicja S. on 24 września 2014 07:26 pisze...

Zapamiętam tytuł, jak będę potrzebować lżejszej lektury to będzie w sam raz ;)

natula on 24 września 2014 20:18 pisze...

Mam tę książkę od dawna, dlatego wrzucą ją kiedyś między cięższymi lekturami :-)

Prześlij komentarz

 

Po drugiej stronie... Copyright © 2014 Dostosowanie szablonu Salomon