niedziela, 4 stycznia 2015

"Gra o tron", serial, sezon 1

Autor: Po drugiej stronie... dnia stycznia 04, 2015


"Gra o tron"
serial
sezon 1







Z wieeelkim opóźnieniem, bo świat już od paru lat zachwyca się serialem "Gra o tron", a ja - trochę na przekór - sięgnęłam po niego dopiero teraz. Trudno chyba znaleźć dziś osobę, która przynajmniej nie słyszałaby o ekranizacji sagi George'a R.R. Martina "Pieśń Lodu i Ognia". Znakomity serial fantasy cieszy się niesłabnącą popularnością, która wzrasta wraz z wypuszczeniem każdego nowego sezonu. Książki również są bardzo poczytne i zachwalane. Gdzie tkwi więc sekret i czy naprawdę warto?

Serial opowiada o mieszkańcach Siedmiu Królestw, podbitych i rządzonych przez ród Targaryenów, w których żyłach płynie smocza krew. Po obaleniu króla, na Żelaznym Tronie zasiada Robert. Ale ostatni potomkowie Targaryenów, choć przebywają na wygnaniu, szykują się na podbicie Królestwa i odzyskanie należnego im tytułu. Gdy umiera Namiestnik Króla, król Robert udaje się do swojego przyjaciela lorda Starka, by objął ten urząd. Jak łatwo się domyślić, głównym wątkiem, zarówno powieści, jak i serialu, są walki o władzę i zjawiskowy Żelazny Tron. To nie pierwszy serial, w którym spotykam się z takim wątkiem, właściwie ostatnio mam wrażenie, że rządza posiadania przebija z każdego dobrego tytułu (Sons of Anarchy, House of Cards, Breaking Bad i inne). Spiski, intrygi, knowania - to wszystko daje niesamowite pole do popisu. I dobrze się ogląda, niezaprzeczalnie.

W serialu roi się od sympatycznych bohaterów, którzy skradną nasze serca. Dla równowagi, znajdujemy tu także zło w czystej postaci. Mam swoje ulubione postaci, mam też takie, które budzą odrazę. Serial dostarcza wielu emocji. Krew, pot i łzy. Honor, więzi rodzinne i szacunek. Świetny klimat i widowiskowe sceny - zarówno walk jak i sama sceneria. Dużo nagości i scen brutalnych. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Co tu dużo mówić, ja również dałam się uwieść. Obejrzałam pierwszy sezon w parę dni i szykuję się na ciąg dalszy. Zakończenie mnie po prostu powaliło. Jest niezwykłe. Ciekawe, co będzie dalej :)


6 komentarze:

GumcioBook (Gabrysia) on 4 stycznia 2015 17:42 pisze...

Uwielbiam serial, ze zniecierpliwieniem czekam na kolejny sezon :)

Scarlett on 7 stycznia 2015 21:01 pisze...

Też przez jakiś czas oglądałam, teraz powstrzymuje mnie brak czasu. Mam podobne odczucia do Twoich.

Basia Smoter on 15 stycznia 2015 22:59 pisze...

Być może jestem dziwna ale nie znam tego serialu

Magda on 19 stycznia 2015 20:22 pisze...

Serial uwielbiam i teraz tylko pozostaje mi sięgnąć po wersję papierową :)

Mineralna Kasia on 19 stycznia 2015 21:55 pisze...

pierwszy sezon mnie zachwycił na drugim utknęłam :( czar prysł moze jednak kiedys wróce........pozdrawiam kasia

Hope on 30 stycznia 2015 15:11 pisze...

Przez jakiś czas oglądałam Grę o tron, jednak utknęłam na drugim sezonie i nie mam ochoty kontynuować. Może kiedyś...

Prześlij komentarz

 

Po drugiej stronie... Copyright © 2014 Dostosowanie szablonu Salomon